ابزار وبمستر

جامعه کار و تولید شهرستان بافت - سفر به شهربافت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

94/2/1
2:19 عصر

جامعه کار و تولید شهرستان بافت

بدست جامعه کار و تولید شهرستان بافت در دسته


safarbebaft:کدام تحریم ها علیه ایران لغو خواهند شد؟

تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 11:40
 برخی از مهمترین تحریم‌هایی که خارج از شورای امنیت وضع شده‌اند ودر صورت توافق نهایی لغو می شوند به شرح زیر است.

تحریم صادرات بنزین (تحریم امریکا)

تحریم شرکت‌هایی که با ایران مبادله تجاری داشته باشند (تحریم امریکا)

تحریم پست بانک، کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت‌های بیمه‌ای، نفتی و انرژی دولتی در ایران (تحریم امریکا)

تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی (تحریم اتحادیه اروپا و کانادا)

تحریم شرکت‌های مختلف کشتیرانی بین‌المللی به علت ارتباط با ایران (تحریم اتحادیه اروپا و امریکا)

تحریم شرکت‌ هواپیمایی ایران ایر (تحریم امریکا)

تحریم بیش از 180 موسسه، شرکت و افراد مربتط با فعالیت‌های هسته‌ای (تحریم اتحادیه اروپا)

تحریم بانک مرکزی (تحزیم امریکا)

تحریم خرید نفت از ایران (تحریم اتحادیه اروپا)

تحریم شرکت ملی نفتکش، کشتی‌ها و موسسات وابسته به این شرکت (تحریم امریکا)

safarbebaft:برای اولین بار در استان کرمان/دریافت مدارک بین المللی سخنوری و فن مذاکره از سوی یک جوان فعال و فرهیخته همشهری


  

ارزوییه ما:شعر زیبای یک چهره فرهنگی معروف پیرامون حاج قاسم


شعری  به پاس رشادت و حمیت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی :/ارزوییه ما

رایت شوکت مسلمانی
سیف دین قاسم سلیمانی

قاصم کفر و سیف اسلامی
رسته جان از خودی و خودکامی

ای پس‌افکند قرنها عظمت
دشمنت خاک باد در قدمت

خه بنام ایزد حاج قاسم گُرد
پهلو پارسی و خوزی و کُرد

یادگار شجاعت چمران
شاهد حصر و بدر و حاج عمران

ببر اروند و شیر خرمشهر
از دفاع و جهاد و جنگت بهر

ای سپهدار پور ایرانی
خاشه دیدة‌ انیرانی

سیف دینی تو و صلاح‌الدین
از در فتحی و فلاح‌الدین

ای امیر سپاه و فرمانده
خصمت از صولت تو درمانده

مرزبان سوادِ آئش باش
تر تراش درخت داعش باش

ای دلت پاسدار شرزة باغ
تر درو کن گیاه هرزه باغ

تا مبادا کَشن شود روزی
تِلو پور پَشن شود روزی

به مَهل کٌندة گَچف گردد
دشمن مشهد و نجف گردد

کاش با توبه پاکدین به فَقُم
باز خیزد به قصد عزت قم

تا به دیدار مهدی موعود
شیعه مرتضا بسوزد عود

کار دین از خدم به کام شود
حجت مصطفا تمام شود

تا در آید عیان ز در آقا
در قدومش فغان شود غوغا

خان شود مست اسم اعظم او
جان عالم فدای مقدم او

     

ارزوییه ما:به گزارش ارزوییه ما به نقل از نیویورک تایمز، این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی در توضیح این موانع می‌نویسد: این  موانع شامل برداشته شدن تحریم های سازمان ملل و چگونگی اعمال بازرسی ها بر فعالیت‌ها و تاسیسات هسته ای ایران است. جان کری، وزیر خارجه آمریکا که روز گذشته، شنبه برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات حیاتی هسته ای ایران عازم لوزان سوئیس شد همچنان با همتای ایرانی خود بر سر درخواست تهران برای تعلیق تحریم های سازمان ملل پیش از امضای توافق چالش دارد.
این در حالی است که واشنگتن تاکید کرد که بازرسان بین المللی قادر خواهند بود بازرسی های سرزده ای را از سایت های هسته ای ایران حتی آنهایی که در تاسیاست نظامی واقع هستند داشته باشد.
همچنین علاوه بر آن اختلاف نظرهایی بر سر سانترفیوژهای پیشرفته و تحقیقاتی ایران نیز وجود دارد که به ایران اجازه تولید سوخت هسته ای با سرعت بیشتر را می دهند وجود دارد.
کاخ سفید امیدوار است که توافق نهایی در نهایت صفحه جدیدی  را در روابط ایران و امریکا پس از چند دهه تعلیق دوجانبه آن بگشاید.این در حالی است که دورنمایی توافق هسته ای با ایران، رویارویی سیاسی سختی میان کاخ سفید و جمهوری خواهانی که مخالف توافق هسته ای با ایران هستند را به دست می دهد. جمهوری خواهان بر این باورند که توافق هسته ای قادر به پایان دادن به برنامه اتمی ایران نیست و حتی کشورهای عربی منطقه را تحریک به داشتن برنامه هسته ای کرده اند.حوزه مشترک واشنگتن و پایتخت های اروپایی در توافق نهایی هسته ای با ایران شامل برنامه پیچیده ای است که بر اساس آن حجم گسترده ای از میله های سوخت غنی سازه شده خود را از کشور و به روسیه خارج می کند. در مقابل، آمریکا و دیگر کشورهای حاضر در گروه 1+5 به ایران اجازه در اختیار داشتن 6 هزار و 500 دستگاه سانتریفیوژ را می دهند  

 

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(safarbebaft):به نقل از فارس، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس و رئیس کمیته هسته‌ای پارلمان تهیه و تدوین بیانیه نمایندگان پیرامون مذاکرات هسته‌ای با 226 امضاء خبر داد.به گفته وی در این بیانیه بر لزوم حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران که حاصل 36 سال مقاومت و ایستادگی قهرمانانه ملت ایران برابر سلطه‌گران بوده، تأکید شده است.کارخانه‌ای در بیان جزئیات دیگری از بیانیه مذکور اظهار داشت: در بیانیه نمایندگان ضمن تأکید بر مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی بر لزوم حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت برابر خدعه‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و همدستانش تأکید شده است.«در بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لغو تمامی تحریم‌ها، استیفای کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران و راهکارهای ضمان اجرایی برای توافقنامه اشاره شده است»رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی تأکید بر هوشمندی هرچه بیشتر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان برابر خدعه‌های آمریکا در اشکال مختلف را دیگر محور بیانیه نمایندگان دانست و افزود: در این بیانیه تأکیدات مقام معظم رهبری و نگرانی‌های ایشان برابر خدعه‌های آمریکا مورد تأکید قرار گرفته است. 

برگزاری

اختتامیه جام وحدت و دوستی گوشک با حضور مسوولین

با حضور دکتر منظری توکلی  نماینده مردم بافت رابر و ارزوییه در ایام نوروز94 به همراه فرماندار،بخشداران مرکزی و خبر،مدیر شبکه بهداشت و درمان،جانشین فرمانده منطقه انتظامی شهرستان،اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در اختتامیه مسابقات وحدت و دوستی  در روستای حسین آبادمرکزی برگزار شد

این مسابقات در رده سنی جوانان و با حضور هشت تیم از روستاهای حسین آباد مرکزی ،گوشک،طرنگ،خافکوئیه،گلی گوران ،شادیان و گدارسبز برگزار شد که در پایان نیز تیم های حسین آباد مرکزی،گوشک و خافکوئیه به مقام های اول تا سوم دست یافتند. جام اخلاق این مسابقات هم به روستای گلی گوران  تعلق گرفت.


جام وحدت و دوستی بین روستاهای بخش خبر هر ساله به میزبانی روستای حسین آباد مرکزی گوشگ و با حضور پرشور جوانان روستاهای این دهستان برگزار می شود  

یارانه 5 گروه پر درآمد حذف شد

بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد از فروردین‌ماه امسال یارانه نقدی 5گروه‌ درآمدی به تشخیص دولت حذف شده و در ماه‌های آینده احتمال حذف تعداد بیشتری از یارانه‌نقدی‌بگیران با درآمد بالا وجود دارد.

یارانه

به گزارش همشهری، یارانه نقدی گروه‌های پنج‌گانه شامل پزشکان، مالکان خودروهای گران قیمت لوکس، صاحبان صرافی‌ها، اعضای هیات مدیره بانک‌ها و هیات مدیره شرکت‌های خصوصی و افراد مقیم خارج از کشور قطع شده است، با این توضیح که یارانه نقدی برخی افراد مقیم خارج کشور از سال قبل که شناسایی شده بودند، کلید خورده بود.

برخی شهروندان که یارانه نقدی‌شان حذف شده است و یارانه نقدی فروردین‌ماه امسال را دریافت نکرده‌اند در تماس با همشهری با تایید این خبر اعلام کردند که در سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده که حذف یارانه نقدی به تشخیص دولت و بر اساس مصوبه مجلس صورت گرفته است.

همسر یک پزشک متخصص داخلی در گفت‌وگو با همشهری گفت: پس از واریزنشدن یارانه نقدی فروردین‌ماه امسال به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کردم که اعلام شد افزون بر پزشکان، گروه‌های درآمدی دیگری هم مشمول مصوبه حذف یارانه نقدی شده‌اند. به گفته این شهروند، در نتیجه اعتراض به این تصمیم، فرمی در اختیار معترضان قرار می‌گیرد که در این فرم خواسته شده تا مشخص کنند مشمول کدام‌یک از گروه‌های پنج‌گانه هستند و نتیجه رسیدگی به اعتراض‌ها ظرف یک ماه تا 45روز بعد مشخص خواهد شد.

این شهروند تاکید کرد که در سازمان هدفمندی یارانه‌ها واقع در خیابان فلسطین تهران، تعدادی از کارمندان این سازمان به اعتراض‌ها پاسخ می‌دهند، اما به گفته وی، به دلیل عدم اطلاع احتمالی افرادی که یارانه نقدی آنها حذف شده، نشان از حذف آرام و بی‌سر وصدای یارانه نقدی برخی شهروندان به تشخیص دولت دارد. وی البته به حذف یارانه نقدی‌شان معترض بود و گفت هر پزشکی پولدار نیست.

پیگیری‌های همشهری از مجلس هم نشان می‌دهد که حذف یارانه نقدی برابر با شناسایی پردرآمدها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلید خورده است. ابوذر ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد: علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هفته گذشته با حضور در مجلس و ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای سامان دادن به وضعیت یارانه نقدی اعلام کرد که یارانه نقدی تعداد زیادی از اقشار با درآمد بالا در مرحله پنجاهم (فروردین امسال) حذف شده و به تدریج این فرایند ادامه خواهد یافت.

ابراهیم نکو، دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم به همشهری گفت که دیروز علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد به فراکسیون رهروان ولایت آمده بود و اعلام کرد که یارانه نقدی تعدادی از شهروندان حذف شده است اما تعداد آن قابل توجه نیست ضمن اینکه مطالعات برای شناسایی و حذف یارانه پردرآمدها ادامه دارد.

قانون بودجه سال 1394 دولت را موظف می‌سازد یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند و خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود. البته در قانون بودجه امسال تاکید شده که آیین‌نامه اجرایی این تبصره قانون بودجه ظرف مدت 3‌ماه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی،‌ نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. البته دولت بر اساس قانون بودجه سال گذشته مجوز حذف یارانه نقدی پردرآمدها را داشته است و از سال گذشته فرایند شناسایی خانوارهای پردرآمد شروع شده بود.

اسفندماه پارسال دکترمحمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکید کرد حذف خانوارهای پردرآمد از مدت ها قبل در راستای تبصره 21 قانون بودجه سال 93 شروع شده اما ضرورت ندارد که رسانه ای و در باره آن در رسانه‌ها گزارش منتشر شود. او در پاسخ به این سؤال که چه گروه هایی برای حذف از یارانه از سوی دولت شناسایی شده‌اند گفت: نخست کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند و افزایش قیمت‌ها شامل آنها نمی شود و همچنین کسانی که درآمدهای بالا دارند که از سوی وزارت تعاون و رفاه شناسایی می‌شوند.

از گلایه‌های زنگنه تا همدردی نوبخت

هفته گذشته، بیژن زنگنه وزیر نفت از اختصاص روزانه 125 میلیارد تومان جهت تامین یارانه نقدی خبر داده و تاکید کرده بود که تامین منابع یارانه نقدی برای صنعت نفت، له کننده و اعصاب خردکن شده است. محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به اظهارنظر وزیر نفت گفته است: ضمن همدردی با وزیر محترم نفت که البته احساس درد ما بیشتر از ایشان است؛ باید با همفکری و همکاری با یکدیگر راه‌حلی مناسب برای این حجم از یارانه پیدا کرد.

همچنین مسعود نیلی مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی درباره این که از چه زمانی قرار است یارانه گروه‌های پردرآمد در کشور حذف شود، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اکنون مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه گروه‌های پردرآمد را آغاز کرده است. وی با بیان این که انجام این مطالعات حساسیت زیادی دارد و باید سنجیده عمل شود تا شوکی به جامعه وارد نشود، اظهار کرد: خوشه بندی و تقسیم بندی دهک‌های جامعه یک کار پردردسر و بسیار پیچیده با عواقب بسیار زیاد است، اما می‌توانیم دو باره گروه‌های هدف را تعریف کنیم. نیلی با تاکید بر این که انجام این مطالعات باید با دقت و بدون خطا صورت گیرد، افزود: این مطالعات باید به گونه ای انجام شود که استمرار آن را تضمین کن

                مرکز آمار: هیچ اطلاع دقیقی به ما نرسیده و با ما مشورت نکرده اند 

                   هدف اصلی طرح یارانه ها...!/ کارتون: محمدعلی خلجی
معاون مرکز آمار به حذف پنج دهک درآمدی از دریافت یارانه نقدی واکنش نشان داد. علیرضا زاهدیان گفت: کسی با ما مشورت نکرد؛ بعد از تشکیل سازمان هدفمندی، در پرداخت یارانه نقدی شناسایی دهک‌های کم درآمد، نقش مرکز آمار ایران توسط دستگاه‌های مسئول حذف شد.
علیرضا زاهدیان معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران در گفتگو با نسیم و در پاسخ به این سوال که آیا "پزشکان"، "مالکان خودروهای لوکس"، "صاحبان صرافی‌ها"، "اعضای هیأت مدیره بانک‌ها و هیأت مدیره شرکت‌های خصوصی" و "افراد مقیم خارج از کشور" از دریافت یارانه نقدی را تایید می‌کنید یا خیر گفت: در این خصوص اطلاع دقیقی به مرکز آمار نرسیده و سازمان هدفمندی مستقلا عمل می‌کند.
او در خصوص نقش مرکز آمار در این زمینه گفت: در این خصوص هیچ مشورتی از مرکز آمار ایران نشده است و ما هیچ نقشی در این زمینه نداشتیم.

                           سفر گروه 24 نفره  آمریکایی به تهران

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا می نویسد هفته گذشته یک گروه از توریست ها و سرمایه گذاران بالقوه آمریکایی به منظور بررسی امکان سرمایه گذاری در ایران به تهران سفر کرده اند.
بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی گروهی از سرمایه گذاران آمریکایی همزمان با ترسیم چشم انداز توافق نهایی هسته ای بین ایران و گروه 1+5 به تهران رفته اند تا با مقامات مسئول ایران درباره فرصت های سرمایه گذاری در ایران گفت و گو کنند.
این گروه هفته گذشته در حالی در یکی از لوکس ترین رستوران های تهران به منظور صرف ناهار و گفت و گو با مقامات ایرانی جمع شدند که آهنگ معروف " هپی " اثر "فارل ویلیامز" خواننده آمریکایی از سیستم صوتی این رستوران پخش می شد.بنابر گزارش ها این گروه 24 نفره علاوه بر تهران سفری نیز به شیراز داشته و از اماکن تاریخی و باستانی این شهر بازدید کرده است. " ند لامونت" یکی از اعضای این گروه که پیشتر سیاستمدار بوده و هم اکنون یک کارآفرین خدمات دیجیتال است درباره این سفر به نیویورک تایمز گفت: " اینجا همه ما را دوست دارند."
این گروه با ویزای توریستی به ایران آمده اند و هدف از سفر خود را توریستی اعلام کرده اند اما در جریان سفر خود به ایران فرصت های سرمایه گذاری را نیز مورد بررسی قرار داده اند.
این گروه آمریکایی به شهر مذهبی قم هم رفته اند و در آنجا با یکی از آیت الله های ارشد دیدار داشته اند. تد لامونت می گوید در دیدار با آیت الله ایشان از دوره تغییر در ایران سخن گفت. من از او پرسیدم این همه شعار مرگ بر آمریکا هنوز بر درودیوار دیده می شود و او در پاسخ گفت این شعار برای یک دوره متفاوت بوده است و حالا ایران وارد دوره جدید شده است.این گروه آمریکایی هفته پیش نخست وارد شیراز شده اند و پس از بازدید از این شهر به شهر مذهبی قم رفته اند و در آنجا با یکی از آیت الله های ارشد  ایران دیدار داشته اند

تصاویر زیر حضور این گروه از آمریکایی ها را در رستورانی در تهران و نیز در پارک لاله تهران روایت می کند.

                               جلسه گروه آمریکایی در رستورانی در تهران


                         گروه آمریکایی در حال صحبت با ایرانی ها در پارک لاله تهران

تصاویر زیبا از دیدنی های بافت